I. INFORMACJE OGÓLNE
Niniejszy dokument (zwany dalej Regulaminem) jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, określającym prawa i obowiązki osób korzystających ze sklepu Internetowego dostępnego pod adresem internetowym https://230volt.com.pl/, prowadzonego przez Usługodawcę: POLPAK PIOTR KOWALSKI; NIP:7451610738; REGON: 380943046; woj. WARMIŃSKO-MAZURSKIE, pow. szczycieński, gm. Szczytno, miejsc. Szczytno, ul. Fryderyka Leyka, nr 20, lok. -, kod pocztowy 12-100, poczta Szczytno.
II. DEFINICJE
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Konsument - Kupujący będący w rozumieniu Kodeksu cywilnego konsumentem.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Kupujący będący osobą fizyczną, zawierający umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- Konto użytkownika - nieodpłatna przestrzeń, pozwalająca Kupującemu na założenie indywidualnego konta użytkownika w Sklepie.
- Kupujący - każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Sklep – sklep internetowy „230volt” prowadzony przez sprzedawcę pod adresem https://230volt.com.pl/
- Sprzedawca – POLPAK PIOTR KOWALSKI; NIP:7451610738; REGON: 380943046; woj. WARMIŃSKO-MAZURSKIE, pow. szczycieński, gm. Szczytno, miejsc. Szczytno, ul. Fryderyka Leyka, nr 20, lok. -, kod pocztowy 12-100, poczta Szczytno.
III. Dane kontaktowe
- Adres do zwrotów: Polpak 12-100 Szczytno, ul. Fryderyka Leyka 20
- Adres e-mail: 230@firma.pl
- Numer telefonu: 517 230 100
IV. Złożenie zamówienia
- W celu dokonania zakupów w Sklepie (zawarcia umowy sprzedaży) w pierwszej kolejności należy dodać towar do koszyka.
- Następnie Kupujący wybiera metodę dostarczenia towaru, sposób płatności za zamówienie, a także podaje swoje dane (w tym adres do wysyłki zamówienia).
- W momencie potwierdzenia przez Kupującego treści składanego zamówienia i zaakceptowania treści Regulaminu następuje zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą na warunkach określonych Regulaminem z zastrzeżeniem ustępu 4 dla przypadków, w których Kupujący wybrał płatność z góry za złożone zamówienie.
- W przypadku gdy Kupujący zdecydował się na płatność z góry za zamówienie umowa sprzedaży zostanie zawarta pod warunkiem opłacenia zamówienia w terminie wskazanym w § 5 Regulaminu. Po upływie tego terminu zamówienie zostanie anulowane.
- Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia towaru.
- Kupujący może dokonać zakupów z wykorzystaniem Konta użytkownika lub z pominięciem założenia Konta użytkownika poprzez jednorazowe podanie swoich danych w przeznaczonym do tego formularzu zamówienia w Sklepie.
- W przypadku Kupującego, będącego jednocześnie przedsiębiorcą, realizacja zamówienia jest możliwa jedynie w przypadku wprowadzenia w formularzu zamówienia aktywnego numeru VAT lub VAT UE (VIES).
V. Koszt Zamówienia
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto, tj. zawierają podatek VAT.
- Na całkowitą cenę zamówienia składa się cena za towar oraz koszty dostawy towaru podane w Sklepie.
VI. Płatności
- Za zakupione w Sklepie towary Kupujący może zapłacić, w zależności od sposobu zapłaty wybranego podczas składania zamówienia:
a)przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b)za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24 - wybierając tą metodą akceptujesz: "Regulamin pojedynczej transakcji płatniczej Przelewy24"
c)za pobraniem w momencie doręczenia przesyłki.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał metodę płatności, o której mowa w ust. 1 lit. a) za zamówienie powinien zapłacić w terminie do …. dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
- Sprzedawca informuje, że z uwagi na specyfikę metody płatności, o której mowa w ust. 1 lit. b) dokonanie płatności w taki sposób możliwe jest wyłącznie niezwłocznie po złożeniu zamówienia.
VII Realizacja zamówienia
-
- Zakupione w Sklepie towary dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej, z magazynu Sprzedawcy zlokalizowanego w Polsce.
- Termin realizacji zamówienia wynosi do 2 Dni roboczych, chyba że w Sklepie został wskazany krótszy termin. W przypadku, gdy Kupujący złoży zamówienie na więcej niż 10 sztuki towaru czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu, jednak nie więcej niż o 7 dni roboczych.
- Termin realizacji zamówienia liczony jest od dnia zawarcia umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem ustępu 5.
- W przypadku gdy na zamówienie składa się kilka produktów termin realizacji całego zamówienia odpowiada terminowi realizacji dla produktu o najdłuższym czasie realizacji.
- W przypadku gdy Kupujący zdecydował się na płatność, o której mowa w § 5 ust. 1 lit. a) i b) rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za zakupiony towar.
- Towar dostarczany jest na terytorium polski.
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad. Zasada opisana w zdaniu poprzednim nie dotyczy towarów oznaczonych w Sklepie jako towary kategorii B w przypadku których dana wada stanowiła podstawę do obniżenia ceny sprzedaży.
- Po złożeniu zamówienia Sprzedawca może poprosić Kupującego o:
a) wypełnienie ankiety bądź,
b) wysłać Kupującemu na adres e-mail lub/oraz nr telefonu Kupującego podany podczas składania zamówienia, zaproszenie do wypełnienia ankiety, w celu zbadania opinii Kupującego o przeprowadzonej transakcji ze Sprzedawcą, z których Kupujący może, ale nie musi skorzystać.
VIII. Odstąpienie od umowy
(Prawo przysługujące wyłącznie Konsumentowi oraz, od dnia 1 stycznia 2021 i dla umów zawartych od tego dnia, Przedsiębiorcy na prawach konsumenta)
- Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą poprzez Sklep, z zastrzeżeniem § 8 ust. 1 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
a) w którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta weszła w posiadanie tego towaru,
b) w którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- Aby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę). Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem ustępu 9.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona na rachunek bankowy podany przez Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach konsumenta. W każdym przypadku Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: Polpak ul.Fryderyka Leyka 20, 12-100 Szczytno, woj. warmińsko-mazurskie
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter (np. ze względu na jego gabaryty) nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Ponadto Sprzedawca informuje, że z chwilą dostarczenia towaru do Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta lub odebrania jego przez Kupującego/Przedsiębiorcę - na Kupującego przechodzi niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy i to on od tego momentu odpowiada za rzecz.
- W związku z ustępem 13 Sprzedawca zaleca aby zwracane towary, z uwagi na ich charakter, zostały właściwie zabezpieczone na czas ich transportu do Sprzedawcy.
- W przypadku, gdy zwracany towar ulegnie uszkodzeniu na etapie odesłania go przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta do Sprzedawcy, Sprzedawca informuje o tym fakcie Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta niezwłocznie przekazując mu dokumentację szkody. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest w ciągu 3 dni od otrzymania niniejszej dokumentacji zadeklarować chęć odbioru uszkodzonego towaru. W przypadku braku informacji o chęci odbioru uszkodzonego towaru, po upływie wskazanego wyżej terminu, Sprzedawca jest uprawniony do zutylizowania uszkodzonego towaru. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, na podstawie otrzymanej od Sprzedawcy dokumentacji, może dochodzić odszkodowania za uszkodzenie towaru od przewoźnika.
IX. Odstąpienie od umowy – wyłączenia
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7, nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umów:
a) w których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
b) w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Sprzedawca informuje, iż w przypadku, gdy na życzenie i według specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Sprzedawca dokona zmian w gotowym towarze (np. wywiercenie dodatkowych otworów, poszerzenie otworów, etc.) Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu towaru (odstąpienia od umowy) zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca informuje, że w przypadku, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta dokona zmian w zakupionym towarze, Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu towaru (odstąpienia od umowy) zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta.
X. Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta dla umów zawartych od 01.01.2021, ma prawo do reklamowania wadliwego towaru w oparciu o rękojmię uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny. Wyłączone z reklamacji są wady Zlewozmywaków stanowiące podstawę do zakwalifikowania danego Zlewozmywaka jako Produkt kategorii B i w efekcie wpływające na obniżenie ceny sprzedaży danego Zlewozmywaka.
- W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta dla umów zawartych od 01.01.2021 może, na zasadach oraz w terminach określonych przez Kodeks cywilny:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
b) przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
c) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
d) żądać usunięcia wady.
- W stosunku do Przedsiębiorcy innego niż Przedsiębiorca na prawach konsumenta wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy, w granicach dopuszczonych prawem, (w tym z tytułu rękojmi za wady towarów, a także za poniesione szkody) mająca związek z Regulaminem jest wyłączona.
- W przypadku gdy na towar została udzielona gwarancja, informacja o niej zostanie umieszczona w opisie towaru w Sklepie.
- Sprzedawca prosi, aby reklamację składaną w oparciu o rękojmię wysłać drogą elektroniczną lub pisemnie na właściwy adres wskazany w § 2 Regulaminu.
- W celu rozpatrzenia reklamacji złożonej na podstawie rękojmi w razie potrzeby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta dla umów zawartych od 01.01.2021 jest obowiązany, na koszt Sprzedawcy, dostarczyć wadliwy towar na adres pocztowy Sprzedawcy wskazany § 2 Regulaminu.
- Sprzedawca zaleca, aby w zgłoszeniu reklamacyjnym zawarte zostały następujące informacje: dane identyfikujące Kupującego, zwięzły opis wady, moment stwierdzenia wady oraz żądanie reklamacyjne Kupującego.
- W przypadku szkód jawnych tj. takich, które widać od razu bez otwierania przesyłki (np. uszkodzenie kartonu) należy zażądać sporządzenia protokołu przez dostawcę przesyłki lub odmówić przyjęcia przesyłki.
- Zgodnie z art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego Kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Zgłoszenie szkód nie dających się zauważyć z zewnątrz, które Kupujący stwierdził po przyjęciu przesyłki powinno nastąpić w terminie 7 dni od odebrania przesyłki.
- Wymóg wskazany w ustępie 10 związany jest z ograniczeniami wynikającymi z ustawy Prawo przewozowe.
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w § 2 ust. 2 Regulaminu.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie do 3 dni.
XI. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- W sytuacji, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
a. zasady bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,
b. zasady bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,
c. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,
d. Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XII. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Kupujących przekazanych Sprzedawcy w związku ze Sklepem jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są przede wszystkim na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera Polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
XIII. Wymogi techniczne
- Dla korzystania ze Sklepu niezbędne jest urządzenie z przeglądarką internetową zapewniającą prawidłową obsługę JavaScript oraz plików coookies, z dostępem do sieci Internet, a dla dokonywania zakupów w Sklepie także aktywne konto e-mail.
XIV. Postanowienia końcowe
- Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego i jednorazowego zamówienia - jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
- Każde zalecenie Sprzedawcy, które znajduje się w Regulaminie, ma w stosunku do Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta jedynie charakter niewiążącej wskazówki, z której Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta może, ale nie musi skorzystać. Nieskorzystanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta z zaleceń Sprzedawcy w żadnym stopniu nie wpływa na prawa Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, a w szczególności nie wpływa na uprawnienia związane z rękojmią oraz odstąpieniem od umowy, o którym mowa w § 7 Regulaminu.
- Niezależnie od uprawnień, o których mowa w § 7 Regulaminu, każda ze Stron umowy ma prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zwłoki drugiej strony w wykonaniu zobowiązania w terminie określonym w umowie sprzedaży bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu. Niniejsze postanowienie nie uchybia uprawnieniom Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wynikającym z przepisów prawa.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Umowy zawierane w związku ze Sklepem zawierane są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnych sporów z Kupującym będącym Przedsiębiorcą, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.